Detox Foot Patch

Detox Foot Patch
Dapat segera secara online atau di kedai Warisan2u.Com Enterprise. Harga promosi, hanya RM15.00/pack. Telefon : 012 - 820 0278 / 013 - 865 5684

Friday, April 11, 2008

Adakah betul Yesus itu tuhan atau....

Sebagai orang Islam aku memang percaya hanya Allah tuhan yang satu dan tiada yang lain melainkan Dia ( Allah ) sahaja. Kelmarin aku ajukan soalan kepada kawan aku ( seorang Kristian ) yang bergelar DATUK L. Aku SMS sahaja sebab dia masih di KL kerana ada urusan perniagaan. Aku bertanya kepada dia kerana dia selalu meminta tolong aku untuk membuat pamplet untuk program penyebaran wahyu Kristian.

So aku hantarlah sms kat Datuk L tu.

Aku :
My friend ask me one question but I didn't answer it yet becoz he told me that "father" know the answer. The question is ; What is the key to enter the heaven ?

Datuk L :
Believe in Load Yesus.

Aku :
If Yesus is god, why you don't call him god? Why you call him loard?

Datuk L :
We call him loard when he on earth and when he enter the heaven we call him god.

Aku :
I have too many question to ask. Wait until u came home.

Datuk L :
Your r welcome.

Lepas tu aku tak sms lagi Datuk tu sehingga aku jumpa sesuatu pada keesokan harinya. Aku pun sms Datuk L.

Aku :
Yesus is not god. Allah is the one and only god. Open Yesaya 45 : 5-6.

Dan sehingga blog ini aku tulis, aku belum menerima sms balasan daripada Datuk L. Mungkin dia marah atau tak tahu nak jawab macamana atau dia dah bengang ngan soalan aku. Sebelum aku hantar sms tanya soalan kat dia tu aku dah fikir masak2 dah. Dan aku ada bukti. Bukti tu ada dalam Al-Kitab ( Bibble ) sendiri bahawasanya satu-satunya tuhan dan tiada yang lain hanyalah Allah S.W.T. Buktinya dibawah ini.

Ulangan 4 : 35
Engkau diberi melihatnya untuk mengetahui, bahwa Tuhanlah Allah, tidak ada yang lain kecuali Dia.

Ulangan 4 : 39
Sebab itu ketahuilah hari ini dan camkanlah, bahwa Tuhanlah Allah yang di langit di atas dan di bumi di bawah, tidak ada yang lain.

Yesaya 45 : 5-7
Akulah TUHAN dan tidak ada yang lain; kecuali Aku tidak ada Allah. Aku telah mempersenjatai engkau, sekalipun engkau tidak mengenali Aku,

supaya orang tahu dari terbitnya matahari sampai terbenamnya, bahwa tidak ada yang lain di luar Aku. Akulah TUHAN dan tidak ada yang lain,

yang menjadikan terang dan menciptakan gelap, yang menjadikan nasib mujur dan menciptakan nasib malang; Akulah TUHAN yang membuat semua ini.

Kalau nak dikirakan, masih banyak lagi bukti yang boleh diambil dari Bibble ni. Aku tak perlu merujuk kepada Al-Quran kerana mungkin Datuk L tak percaya kalau aku bagi ayat dari Al-Quran. Dan mungkin dia akan kata aku mereka-reka ayat tersebut. Nah, sekarang aku ambil petikan dari Bibble sendiri. Takkan sudah sekian lama Bibble dibaca dan mereka mengkaji, masih tidak jumpa ayat ini? Mustahil.... Mustahil... Melainkan "father yang dilantik tu ada agenda tersembunyi.

1 comment:

Ted said...

yup, mereka saja je nak porak perandakan manusia..bukannya tatau Allah tu satu.